CIVIC HATCHBACK PROTOTYPE ZAPOWIADA POWAŻNE ZMIANY W NAJWAŻNIEJSZYM MODELU HONDY W EUROPIE

dodano: 04.03.2016

Honda w Polsce1. Geneva Motor Show 2016 miejscem światowej premiery prototypu Civica nowej generacji


  • Dynamiczne linie nadwozia i charakterystyczne elementy stylizacyjne modelu dziesiątej generacji tworzą obraz najbardziej sportowego Civica w historii.
  • Niskie i zarazem szerokie nadwozie, w połączeniu z dużym rozstawem osi, zapewni doskonałe właściwości jezdne i zaoferuje przestronny przedział pasażerski.
  • Pierwszy europejski model dostępny z opracowanymi przez Hondę nowymi silnikami benzynowymi VTEC TURBO o pojemności 1,0 i 1,5 litra; w ofercie znajdzie się również zmodyfikowana jednostka 1,6 litra i-DTEC.
  • Nowa Honda Civic w pięciodrzwiowej odmianie hatchback będzie produkowana w należącej do Hondy fabryce HUM (Honda of the UK Manufacturing) i wejdzie do sprzedaży w Europie na początku 2017 roku.

 

Podczas salonu Geneva Motor Show 2016, Honda po raz pierwszy na świecie zaprezentuje prototyp dziesiątej generacji modelu Civic w wersji nadwoziowej hatchback. Stylizacja wersji koncepcyjnej zapowiada znaczącą zmianę wizerunku tego auta w stosunku do poprzednika, który jest jednym z najważniejszych modeli w europejskiej gamie Hondy. Odważny design prototypu zapowiada doskonałe właściwości jezdne auta produkcyjnego.

 

Jean-Marc Streng, dyrektor zarządzający Honda Motor Europe w dziale samochodów osobowych, powiedział: „Civic to najważniejszy model Hondy w Europie, który doskonale się sprzedaje i ma bogatą historię w tym regionie. Dla wielu klientów Civic jest synonimem prawdziwej Hondy. Auto w nowej odsłonie będzie kontynuacją najlepszych cech tego modelu i - mamy nadzieję - pozostanie kluczowym graczem w Europie. Cieszymy się, że mogliśmy opracować nową generację Civica, a teraz z niecierpliwością czekamy na wprowadzenie go na rynek na początku 2017 roku."

Honda w Polsce

2. Charakterystyczny, sportowy design nadwozia

 

Nowa Honda Civic w wersji nadwoziowej hatchback będzie o 30 mm szersza, o 20 mm niższa i o 130 mm dłuższa od obecnego modelu. Większe i zarazem szersze koła i opony dają wrażenie auta mocno osadzonego na drodze, natomiast duży rozstaw osi, krótkie zwisy i płynnie narysowana kabina pasażerska, dodają nadwoziu dynamicznego charakteru.

 

Krótki zwis przedniej części nadwozia i duże wloty powietrza składają się na bardziej agresywną interpretację znanego oblicza samochodów Hondy. Poniżej wyprofilowanej maski silnika znalazły się atrakcyjnie zaprojektowane reflektory i światła do jazdy dziennej wykorzystujące diody LED. Cały zespół świetlny płynnie zachodzi na wydatne nadkola.

 

W bocznej części nadwozia wyróżnia się górne przetłoczenie ze zintegrowanymi przednimi i tylnymi klamkami drzwi, które kończy swój bieg u podstawy tylnych lamp LED w kształcie litery „C". Dolna linia boczna ciągnie się od przednich kół, przez drzwi ku tylnym nadkolom, podkreślając dynamiczną, pochyloną do przodu sylwetkę auta. Kształt tylnego zderzaka, z kanciastymi wyżłobieniami i otworami wentylacyjnymi, nawiązuje do agresywnej stylizacji auta.

 

Daisuke Tsutamori, lider projektu Civica dziesiątej generacji mówi o powstaniu i realizacji pomysłu na nową stylizację nadwozia: „Wiedzieliśmy, że musimy stworzyć charakterystyczne nadwozie, które przyciągnie wzrok i zmieni tradycyjny obraz europejskiego samochodu kompaktowego, nawiązując jednocześnie do cech poprzedników modelu. Dążyliśmy do połączenia sportowych cech, dynamicznych właściwości jezdnych i aspektów praktycznych."

3. Nowe turbodoładowane silnikiHonda w Polsce


Nowa Honda Civic w wersji hatchback będzie oferowana z trzema silnikami do wyboru: benzynowymi VTEC TURBO o pojemności 1,0 i 1,5 litra oraz zmodernizowanym dieslem o pojemności 1,6 litra i-DTEC. Civic będzie pierwszym europejskim modelem Hondy dostępnym z dwoma nowymi turbodoładowanymi silnikami benzynowymi.

Nowe jednostki - wywodzące się z serii Earth Dreams Technology - oferują dynamiczne osiągi, wiodącą w klasie moc oraz niskie zużycie paliwa.

 

Nowe, turbodoładowane jednostki benzynowe otrzymały układ zmiennych faz rozrządu, który przyczynia się do zwiększenia mocy i zredukowania emisji spalin. Turbosprężarka charakteryzuje się niską bezwładnością i bardzo krótkim czasem reakcji, natomiast bezpośredni wtrysk paliwa pomaga uzyskać wysoką moc maksymalną i korzystny przebieg momentu obrotowego - pod tym względem nowe konstrukcje Hondy górują nad silnikami wolnossącymi.

 

Oprócz dwóch nowych jednostek benzynowych, w ofercie znajdzie się również zmodernizowana wersja popularnego i wydajnego silnika wysokoprężnego 1,6 litra i-DTEC, który jest montowany wyłącznie pod maskami europejskich modeli Hondy. Turbodoładowana jednostka z wtryskiem common rail została wyposażona w liczne rozwiązania redukujące tarcie wewnętrzne, a także obniżające emisję spalin i zużycie paliwa. Silnik zawiera niewielką turbosprężarkę o dużej wydajności, niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz usprawniony układ zmiany zawirowań powietrza dolotowego. W obniżeniu wagi jednostki pomogło zastosowanie nowego, wytrzymałego i zarazem lekkiego wału korbowego oraz otwartego, w pełni aluminiowego bloku cylindrów.

 

4. Produkowana w Europie Honda Civic dziesiątej generacji w odmianie pięciodrzwiowej eksportowana na rynki całego świata


Honda Civic dziesiątej generacji w odmianie pięciodrzwiowej będzie produkowana w należącej do Hondy fabryce HUM (Honda of the UK Manufacturing) i eksportowana na rynki globalne, w tym do Stanów Zjednoczonych. Honda potwierdziła, iż - w ramach przygotowań do produkcji nowego modelu - zainwestuje 270 milionów funtów w nowe, zaawansowane technologie produkcyjne i procesy. Firma dąży tym samym do rozwinięcia globalnej sieci produkcyjnej.

 

Jason Smith, dyrektor HUM, powiedział: „Poprzez przekształcenie HUM w globalne centrum produkcyjne modelu Civic w wersji pięciodrzwiowej, Honda demonstruje swoje długoterminowe zaangażowanie w rozwój procesu produkcyjnego w Wielkiej Brytanii i w Europie. To bardzo ważny krok dla HUM i swego rodzaju nagroda dla pracowników Hondy, którzy w ciągu ostatnich lat wykonywali swoją pracę z dużym zaangażowaniem. Jako globalne centrum produkcyjne przeznaczone dla Civica w wersji pięciodrzwiowej, będziemy dążyć do eksportowania tego modelu nie tylko do klientów z Europy, ale również na inne światowe rynki."