FIA WTCC – Runda 7 – Spa-Francorchamps

dodano: 24.06.2014

22 czerwca 2014 - Raport z wyścigu
Hondy Civic walczą o punkty w klasyfikacji generalnej podczas wyścigów WTCC w Spa


Honda Polska Podczas dwóch wyścigów FIA WTCC rozegranych w Spa w Belgii, Tiago Monteiro dał z siebie wszystko na każdym z osiemnastu okrążeń, aby powiększyć dorobek punktowy w ogólnej klasyfikacji kierowców. Zawodnik Hondy rozpoczął weekend ze 113 punktami na koncie (czwarte miejsce w klasyfikacji), natomiast po zakończeniu obu wyścigów zgromadził łącznie 125 punktów, zachowując tym samym wywalczoną wcześniej pozycję i plasując się przed Gabriele Tarquinim, który ze 105 zdobytymi punktami zajmuje piątą lokatę.

Jeszcze przed zakończeniem pierwszego okrążenia, Tiago przedostał się z dziesiątej pozycji na szóstą, a na piątym kółku jechał już na piątym miejscu. Pod koniec wyścigu zbliżył się do poprzedzającego zawodnika i w ostatnim zakręcie zdecydował się wykonać ryzykowny manewr wyprzedzania, jednak nie zdołał pokonać rywala, a w konsekwencji wytracił tempo i spadł ostatecznie na szóste miejsce.

W pierwszym wyścigu dobrze wystartował również Gabriele Tarquini, jednak podczas wejścia w bardzo szybki zakręt Eau Rouge, zawodnik ten starł się z jednym ze swoich rywali i prawie stracił panowanie nad swoją Hondą Civic, spadając jednocześnie o kilka pozycji. Po tym incydencie Gabriele uplasował się tuż za Norbertem Micheliszem z zespołu Zengo Motorsport, ale przed Mehdim Bennanim z Proteam Racing. Wkrótce Bennani musiał jednak karnie przejechać przez pit-stopy z uwagi na zbyt szeroki wyjazd poza tor, przez co ostatecznie ukończył wyścig na czternastym miejscu. Michelisz i Tarquini przekroczyli linię mety odpowiednio na siódmej i ósmej pozycji.

Drugi wyścig zapowiadał się bardziej obiecująco. Bennani ruszył do walki z pierwszej linii startowej, za nim ustawił się Michelisz, a Tarquini i Monteiro zajęli miejsca na trzeciej linii. Start w wykonaniu Mehdi'ego nie był zbyt udany, przy czym Monteiro ponownie popisał się doskonałymi umiejętnościami, przedostając się na drugą lokatę już na pierwszym okrążeniu. Michelisz zajmował wówczas czwarte miejsce tuż przed Tarquinim. Na czwartym okrążeniu Tiago został zepchnięty na trzecie miejsce, a na dwa okrążenia przed końcem rywalizacji stracił jeszcze jedną pozycję, przekraczając linię mety jako czwarty zawodnik w całej stawce. Z kolei Michelisz i Tarquini ukończyli wyścig odpowiednio na siódmym i ósmym miejscu, a Bennani - po zaciętej walce na torze - uplasował się ostatecznie na jedenastej pozycji.

Monteiro zebrał zasłużone gratulacje od zespołu Castrol Honda World Touring Car Team. „Liczyłem na lepszy rezultat, dlatego robiłem wszystko, aby zająć lepszą lokatę. Cieszę się, że moja Honda Civic dojechała do mety w nienaruszonym stanie, ponieważ w tym tygodniu musimy przetransportować samochody do Argentyny. W lipcu rozpoczynamy testy nowych komponentów, więc mamy nadzieję, że przysłużą się one do poprawy osiągów w naszych samochodach w drugiej połowie sezonu."

Gabriele również był rozczarowany. W pierwszym wyścigu otarłem się o samochód rywala, co miało miejsce na jednym z bardzo szybkich odcinków toru, więc ten incydent mógł się skończyć tragicznie. Z kolei w drugim wyścigu brakowało nam prędkości na długich prostych."

Norbert Michelisz dobrze wspomina swój pierwszy wyścig w Spa, jednak po kwalifikacjach liczył na lesze rezultaty. „To był dla mnie trudny wyścig. Musiałem odpierać ataki konkurentów i nie mogłem zmniejszyć dystansu dzielącego moją Hondę Civic od samochodów jadących na czele stawki."


W momencie zakończenia rozgrywanej w Europie części mistrzostw FIA WTCC, Alessandro Mariani, dyrektor zarządzający J.A.S. Motorsport, był zadowolony z wyników uzyskanych w Spa. „To był bardzo dobry weekend dla Tiago. W drugim wyścigu był on bardzo blisko podium, a to dobry wynik na tym trudnym torze. Teraz musimy skupić się na opracowaniu nowych podzespołów, dzięki którym poprawimy osiągi w drugiej połowie sezonu."


Wyniki pierwszego wyścigu (tymczasowe): 1. Yvan Muller (F), Citroën C-Elysée WTCC, 9 okrążeń; 2. José Maria Lopez (ARG) Citroën C-Elysée WTCC 3.689; 3. Sébastien Loeb, Citroën C-Elysée WTCC 4.318; 4. Gianni Morbidelli, Chevrolet RML Cruze TC1 21.125; 5. Tom Coronel (NL) Chevrolet RML Cruze TC1, 21.998; 6. Tiago Monteiro (PRT), Honda Civic WTCC 22.071; 7. Norbert Michelisz (HUN), Honda Civic WTCC 23.517; 8. Gabriele Tarquini (I), Honda Civic WTCC 24.350; 9. Dusan Borkovic (SRB) Chevrolet RML Cruze TC1, 30.094; 10. Tom Chilton (GB), Chevrolet RML Cruze TC1, 30.940; 11. MA Qing Hua (CHN), Citroën C-Elysée WTCC, 31.821; 12. Hugo Valente (F) Chevrolet RML Cruze TC1, 39.719; 13. Mehdi Bennani (MAR) Honda Civic WTCC, 45.992

Wyniki drugiego wyścigu (tymczasowe): 1. José Maria Lopez (ARG), Citroën C-Elysée WTCC 9 okrążeń; 2. Yvan Muller, Citroën C-Elysée WTCC 3.097; 3. Tom Coronel, Chevrolet RML Cruze TC1 8.409; 4. Tiago Monteiro (PRT) Honda Civic WTCC 8.912; 5. Sébastien Loeb, Citroën C-Elysée WTCC 9.060; 6. Gianni Morbidelli (I), Chevrolet RML Cruze TC1 16.851; 7. Norbert Michelisz, Honda Civic WTCC 17.929; 8. Gabriele Tarquini (I) Honda Civic WTCC 19.026; ; 9. Hugo Valente (F), Chevrolet RML Cruze TC1 20.500; 10. Tom Chilton (GB), Chevrolet RML Cruze TC1 21.187; 11. Mehdi Bennani (MAR), Honda Civic WTCC 22.296; itd.

Klasyfikacja kierowców : 1. José Maria Lopez (ARG) 255; 2. Yvan Muller (FR) 216; 3. Sébastien Loeb (FR) 190; 4. Tiago Monteiro (PRT) 125; 5. Gabriele Tarquini (I) 105; 6. Tom Coronel (NL) 99; 7. Gianni Morbidelli (I) 84; 8. Tom Chilton (GB) 75; 9. Norbert Michelisz (HUN) 74; 10. Hugo Valente (F) 53; 11. Mehdi Bennani (MAR) 51; 12. MA Qing Hua (CHN) 33; 12. Dusan Borkovic (RS) 17; 13. Rob Huff (GB) 13; 14. Mikhail Kozlovskiy (RUS) 11; itd.

Klasyfikacja producentów: 1. Citroën 597; 2. Honda 392; 3. LADA 202